Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Piekary Śląskie otrzymały 20 mln zł dotacji na budowę ścieżek rowerowych

PSZ
Fot. UM Piekary
Urząd Marszałkowski ogłosił wyniki konkursu na dofinansowanie związane z tworzeniem warunków dla niskoemisyjnego transportu miejskiego oraz wymianą oświetlenia na mniej energochłonne. Zwycięskie miasta otrzymają łącznie 159 mln zł w tym Piekary Śląskie, którym przyznano dotację w wysokości 20 mln zł.

Piekary Śląskie otrzymane pieniądze otrzymają na budowę centrum przesiadkowego, dwóch parkingów Bike&Ride oraz tras rowerowych, przy czym centrum przesiadkowe to będzie nic innego, jak zmodernizowany dworzec autobusowy na osiedlu Wieczorka.

Parkingi Bike & Ride powstaną natomiast w dwóch lokalizacjach: przy ul. Gen. Jerzego Ziętka oraz przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego. Będą wyposażone w wiaty na rowery gdzie znajdą się stojaki oraz samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Samo centrum przesiadkowe również będzie wyposażone w wiatę na 20 rowerów, dwupoziomowy box rowerowy na 10 rowerów i samoobsługową stację napraw.

To co najważniejsze, to ścieżki rowerowe. Miasto planuje wybudowanie siedmiu tras, z których część będzie się łączyć i przecinać. Poniżej rozpiska, jak będą przebiegać:

Trasa nr 1: Szarlej skrzyżowanie ul. Okrzei z ul. Gimnazjalną – połączenie z trasą nr 3, odc. A – Góra Kalwaria, strona wschodnia – os. Buczka – os. Wieczorka II, ul. Kopernika – połączenie z trasą nr 22, odc. A – MOSiR – ROD „Wieczorek” – Staw Cegielnia – Jaroszowa Góra – Las Dioblina – zbiornik Kozłowa Góra.

Trasa nr 13: Os. Wieczorka – ul. Słoneczna – ROD „Wieczorek” połączenie z trasą nr 1.

Trasa nr 16: Os. Wieczorka – ul. Armii Krajowej – ROD „Wieczorek”.

Trasa nr 23: Zbieg trasy nr 22 odc. A (węzeł przesiadkowy) i trasy nr 13, skrzyżowanie z ul. Papieża Jana Pawła II i Śląskiej przy dworcu autobusowym na os. Wieczorka, po czym biegnie w kierunku północno-zachodnim zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po południowo-zachodniej stronie ul. Maczka do wylotu ul. Olimpijskiej, gdzie przecina trasę nr 1. Dalej biegnie do ul. Sportowej, łącząc się z nią i prowadząc ruch rowerowy jej jezdnia aż do istniejącej ścieżki pieszo rowerowej znajdującej się w ciągu ul Bytomskiej.

Trasa nr 22: Dzieli się na dwa odcinki – A i B.

Odcinek A: Początek znajduje się na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II z ul. Śląską i ul. Maczka, przy dworcu autobusowym na os. Wieczorka, komunikując go z węzłem przesiadkowym znajdującym się przy przedmiotowym odcinku trasy. Odcinek A trasy nr 22 biegnie w kierunku zachodnim zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po północnej stronie ul. Jana Pawła II aż do połączenia z trasą nr 1 przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika.

Odcinek B: Przebieg – wzdłuż ul. Papieża Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Inwalidów Wojennych, przecięcie istniejącym przejazdem rowerowym DW-911 i dalej do granicy Radzionkowa. Zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy biegnie w śladzie istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej ul. Papieża Jana Pawła II.

Trasa nr 7 A:
Od ul. Ziętka – wzdłuż muru cmentarza do ul. Kalwaryjskiej, a z niej do ul. Bytomskiej. Początek trasy na ul. Ziętka poprzez połączenie jej projektowanym przejazdem rowerowym z trasą nr 1. Dalej biegnie wzdłuż muru cmentarza do ul. Kalwaryjskiej, a z niej do ul. Bytomskiej. Na odcinku ul. Kalwaryjskiej zaprojektowano wprowadzenie ruchu jednokierunkowego z kierunkiem jazdy do ul. Bytomskiej.

Trasa nr 3, odc. A: Szarlej – ul. Okrzei – Os. Sowińskiego – Brzozowice, most – os. Andaluzja – Kamień, kładka os. Powstańców Śląskich. Trasa swój początek bierze na skrzyżowaniu ul. Okrzei i Gimnazjalnej, łącząc się z trasą nr 1 około 400 m od Urzędu Miasta. Biegnie w kierunku wschodnim, w jednym kierunku zaprojektowanym pasem dla rowerów w ciągu jezdni ul. Janty, a w kierunku powrotnym ul. Okrzei. Od skrzyżowania z ul. Szpitalną prowadzi zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym przez os. Sowińskiego i po północnej stronie ul. Wyszyńskiego wraz z przejazdem dla rowerzystów przez ul. Czołgistów.

W rejonie ul. Wyszyńskiego na wysokości przystanku zaprojektowany został parking „Bike&Ride”. Dalej biegnie zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym u podnóża nasypu autostrady A1 i wzdłuż rzeki Brynicy u podnóża wału przeciwpowodziowego. Po drodze trasa przecina ulicę Piekarską przy moście na Brynicy, przechodzi przez park Wyspiańskiego, przy os. Andaluzja, przecina dojście do kładki na Brynicy i mija kościół w Kamieniu. Zakończenie na drodze dojazdowej do posesji nr 231-233 a przy ul. Nankera.

Obecnie trwa procedura podpisania umowy na budowę ścieżek, następny etap to przetargi na wykonanie projektu. Realizacja rozpocznie się w przyszłym roku, a zakończy w grudniu 2020 roku. Łączny koszt inwestycji wyniesie ponad 24 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piekaryslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto