Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Radio Piekary promuje się, nowy szef w nie inwestuje. Rozgłośnia może być jedną z najlepszych

Iwona Makarska
Iwona Makarska
Choć wyniki słuchalności Radia Piekary nie są teraz najlepsze, jest szansa, by to się zmieniło. Szef radia Rafał Kurowski postawił na jego promocję na zewnątrz i inwestowanie w rozgłośnię.

Radio Piekary jest jedną z wizytówek miasta już od wielu lat. Ma swoich słuchaczy nie tylko w regionie, ale i za granicą. Niepokojące są ostatnie słabnące wyniki słuchalności rozgłośni.

Z raportu Radio Track Millward Brown za okres od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku przygotowanego dla portalu Wirtualnemedia.pl, dotyczącego najpopularniejszych stacji radiowych w aglomeracji śląskiej pod względem udziału słuchania w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat, wynika, że Radio Piekary odnotowało duży spadek - z miejsca drugiego na szóste (z 7,6 proc. do 4,6 proc.).

Wszystko wskazuje jednak na to, że rozgłośnia jest na dobrej drodze ku temu, by być jedną z najlepszych w regionie.

Zaczęła zmieniać się od lata zeszłego roku. Przybyło informacji lokalnych i z regionu, których można posłuchać od poniedziałku do piątku w godzinach od 6 do 18. Będą także w soboty. Wcześniej było to możliwe tylko w godz. od 8.30 do 14.30 w dni powszednie. Na antenę wprowadzono więcej muzyki i audycji rozrywkowych. W lutym redaktorem naczelnym radia został Rafał Kurowski, były szef centralnego newsroomu Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. I postanowił o radio zawalczyć. Jak?

- Przed nami dwa najważniejsze zadania związane z zaniedbaniami ostatnich kilkunastu lat w radiu. To promocja radia na zewnątrz i inwestowanie w podstawowe narzędzia pracy radiowej - mówi redaktor.

Pod szyldem Radia Piekary w MDK trwa cykl spotkań pn. „Bądź zdrów, czyli lekarz radzi na żywo”. Dziennikarze chcą wyjść z tematem profilaktyki zdrowotnej także do innych miast. Rozgłośnia inwestuje w internet satelitarny. - Pozwoli to organizować studio radiowe na zewnątrz. Dzięki temu zrobimy np. akcje takie jak „Radio Piekary w...” i tutaj pojawia się miasto. Będziemy jeździć do różnych miast, mieć bliski kontakt z mieszkańcami i ich problemami. Chodzi o miasta, w których są prowadzone badania słuchalności - tam promocja będzie miała sens - wyjaśnia Kurowski.

Uruchomiona zostanie również platforma kontaktu ze słuchaczami i internautami. W planach jest nabycie wozu, gdzie komunikacja będzie się odbywała przez internet satelitarny, a także remont studiów radiowych. Modernizowana jest strona internetowa radia.

Miasto przyznaje stałą dotację na MDK. Z tej kwoty rozdzielane są pieniądze na m.in. filie MDK, kino „Zacisze” i Radio Piekary, które na działalność (w tym koncesję) otrzymuje co roku 300 tys. zł.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piekaryslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto